Hvad har energi, inkasso og bæredygtighed til fælles?
Bæredygtighed er en fællesnævner for Fjordkraft og Intrum, og det er en vigtig forudsætning for det 5 år lange samarbejde. Fjordkraft har ført an i sin branche i Norge, og virksomheden har gjort det enkelt at tilvælge bæredygtig strøm for både privatpersoner og virksomheder.
Strøm og energi er en nødvendighed for at husholdninger og samfundet kan køre rundt. Og virksomheder er avhængige af få betaling for den vare eller service, de leverer.
Hele fire ud af ti danskere i alderen 18 til 37 år føler ikke skyld ved ikke at betale en virksomhed til tiden, hvis de opfatter virksomheden som uetisk, viser tal fra Intrums seneste European Consumer Payment Report (ECPR 2021). Det betyder, at de virksomheder, der har stort fokus på bæredygtighed og formår at skabe loyale kunder og fastholde disse, har en større sandsynlighed for at få betaling fra deres kunder.
Bæredygtighed er en fællesnævner for Fjordkraft og Intrum, og dét er en vigtig forudsætning for det 5 år lange samarbejde. Fjordkraft har ført an i sin branche i Norge, og virksomheden har gjort det enkelt at tilvælge bæredygtig strøm for både privatpersoner og virksomheder.
Vi har det krav, at alle vore leverandører skal være klimaneutrale, og vi mærker større og større bevidsthed hos vore kunder, som lægger vægt på bæredygtighed, når de vælger strømleverandør.Gisle Hauge, Indkøbschef i Fjordkraft
ECPR viser, at miljøvenlige produkter opfattes som dyre, og at det forhindrer folk i at leve så bæredygtigt, som de faktisk ønsker. 44 procent af danskere, der deltog i undersøgelsen, siger at de ikke har råd til at leve så bæredygtigt som de kunne ønske sig. Fjordkrafts strømkunder har allerede ved at vælge Fjordkraft foretaget et klimavenligt valg — og dét til en god pris.
Dette fortæller os, at vores fokus på bæredygtighed som leverandør er et vigtigt parameter hos vores kunder og deres virksomheder; at vælge en miljøcertificeret leverandør er en sikker og effektiv måde at kvalitetssikre sin leverandørkæde i eget klima- og miljøarbejdeCamilla Gulsett, Sustainability Manager, Marked Scandinavia, Intrum
Inkasso og etik
Som inkassobureau har Intrum en dobbelt rolle; vi hjælper og rådgiver de af din virksomheds kunder, som har gæld, og sammen med dem finder vi individuelle løsninger på deres gældsmæssige udfordringer. Samtidig bidrager vi også aktivt til, at du som virksomhed får betaling for varer og services,, du har leveret.
"Under 1% af alle fakturaerne til Fjordkrafts kunder bliver overdraget til inddrivelse via inkasso, og af disse inkassosager løser Intrum 99%," siger Sebastian Mehren, Key Account Manager i Intrum. "Som inkassobureau har vi kontakten og kommunikationen med vores kunders kunder og det forudsætter gensidig tillid. Vi er os absolut det ansvar bevidst og har stort fokus på etisk inkasso," afslutter han.
Analyse og indsigt
Intrum er et vidensbaseret og datadrevet inkassobureau, og vi leverer analyser og indsigt, som som giver dig og din virksomhed en unik information om dine kunders økonomiske situation.
Generelt betyder Intrums indsigt i vores kunder, at vi kan differentiere inddrivelsesflows og budskab, Dermed bliver vores kunder tilbudt de bedste løsninger via en løsningsorienteret tilgang. Vi strækker os langt for at finde praktiske løsninger til de kunder, der udviser betalingsvilje.Bjørge Pedersen, Finanschef i Fjordkraft
Dét at kunne mødes og være enige om tre så vigtige parametre som bæredygtighed, etik og indsigt, udgør en godt fundament for det videre samarbejde.