Ofte stillede spørgsmål

Har du spørgsmål vedrørende en rykkerskrivelse eller en inkassosag hos os? Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål.

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan betaler jeg min gæld?

Normalt vil vi udstede et girokort til dig som en del af betalingspåmindelsen, men der er en række mulige betalingsmetoder du kan benytte dig af.

Betal online

Du kan foretage betalinger og se status på dine sager via vores selvbetjeningsløsning.

Indbetalingsoplysninger

Indbetalinger bedes du foretage ud fra den kodelinje, der står i det fremsendte brev fra Intrum. Den findes nederst på brevet, eller jf. det vedhæftede giro/indbetalingskort.

Direkte kontakt

Vores inkassorådgivere sidder klar til at hjælpe dig med en fornuftigt løsning. Kontakt os derfor gerne og få en dialog omkring dine muligheder

Hvad hvis jeg ikke kan betale?

Vi vil gerne arbejde sammen med dig for at hjælpe dig med at afvikle din gæld. Vi tager hensyn til din økonomiske situation og opretter en overkommelig betalingsplan, der gør det muligt for dig at tilbagebetale din gæld og få kontrol over din økonomi. Hvis du har økonomiske vanskeligheder, findes der muligheder for gratis gældsrådgivning.

Hvis dette gælder for dig, er det eneste vi beder dig om, at du kontakter os for at informere os om din situation, så vi kan håndtere din sag på den bedst mulige måde.

Hvordan logger jeg ind?

Klik her for at logge ind og få adgang til selvbetjeningsportalen. Brug loginoplysningerne i brevet fra os. Ved at logge ind kan du få adgang til dine sager og administrere din konto.

Kontakt os, hvis du har spørgsmål vedrørende din sag, ikke kan få adgang til portalen eller har brug for at løse et problem.

Påvirker denne gæld min kreditværdighed?

Ja, enhver ubetalt gæld vil sandsynligvis gøre det svært for dig at få andre lån eller kredit. Det er sandsynligt, at der er registreret en betalingsanmærkning på dig. Når du begynder at tilbagebetale gælden, opdaterer vi de virksomheder, som håndterer kreditinformation – kreditoplysningsbureauer, såsom f.eks. RKI. Kontakt os venligst for at oprette en betalingsplan og begynde at reparere din kredithistorik.

Jeg har modtaget en mail - er det sikkert at åbne den?

Vi sender alle vores mails med en sikker-funktion for at sikre dine personfølsomme oplysninger. Når vi sender dig en mail, vil du derfor modtage en engelsk mail med teksten "This is a secure message from Intrum. Click the link within 14 days to read your message".

 

Du kan trygt og sikkert trykke på linket og læse vores henvendelse. Vi kan have behov for at kontakte dig via. mail f.eks. i tilfælde af du selv har kontaktet os eller hvis vi skal sende dokumentation til dig. 

Om Intrum

Hvem er Intrum?

Vi er en kreditstyrings- og inkassovirksomhed. Vi inddriver gæld på vegne af andre virksomheder og opkøber også gæld fra blandt andet banker.  

Når vi køber gæld betyder det, at du nu skylder pengene til Intrum, i stedet for den oprindelige kreditor eller lånegiver.

Vi ønsker at samarbejde med dig og i fælleskab finde en god løsning på gældsproblemet. Vi tager altid hensyn til din økonomiske situation og opretter en overkommelig betalingsplan, der giver dig mulighed for at tilbagebetale din gæld og fortsætte med dit liv.

Kontakt os og få hjælp af vores inkassorådgivere.

Hvorfor har jeg modtaget et brev fra Intrum?

Du har modtaget et brev fra Intrum, fordi du sandsynligvis har købt et produkt eller en serviceydelse, som du ikke har betalt og virksomheden nu har bedt os om at inddrive gælden.

Gå ikke i panik. Det er helt normalt for virksomheder at benytte et firma som Intrum, til at inddrive gæld der ikke er betalt. Vi ønsker at løse betalingen på en fredelig måde. Kontakt os derfor hurtigst, så kan finde en god løsning sammen

Hvem regulerer Intrum?

Intrum er autoriseret og reguleret af myndighederne i alle de lande vi driver forretning. Vi følger både lokale og EU-baserede reguleringer og praksis.

I Danmark er Intrums primære tilsynsmyndighed Politiets Administrative Center under Rigspolitiet. Herudover følger vi også afgørelser og reguleringer fra alle andre relevante myndigheder, blandt andet Datatilsynets retningslinjer for behandling af persondata (GDPR).

Hvor har Intrum fået mine oplysninger fra?

Vi har fået dine oplysninger af den virksomhed du skylder penge. De har videregivet dine kontaktoplysninger og yderligere information omkring betaling af gælden. Denne information er selvfølgelig holdt strengt fortroligt. 

Betaling

Hvor meget skylder jeg?

Vi har sendt dig et brev, hvori vi forklarer, at vi enten inkasserer din gæld på vegne af en anden virksomhed eller på vegne af os selv. Dette brev viser det beløb, vi mener, du skylder. Hvis du har spørgsmål til dette, er du velkommen til at kontakte os.

Alternativt kan du logge på vores selvbetjeningsportal for at tjekke din konto.

Jeg vil betale med det samme

Log ind på vores selvbetjeningsportal og betal med det samme. Her kan få et overblik og se status på dine sager.

Jeg har allerede betalt

Har du allerede betalt gælden, kan du enten logge ind på vores selvbetjeningsportal for at kontrollere din saldo eller kontakte os for rådgivning og hjælp.

Bemærk venligst at det kan tage 1-4 bankdage for betalingen at blive registreret for os. Hvis du har foretaget betalingen i løbet af denne periode, foreslår vi, at du tjekker sagens status igen efter et par dage. Vær opmærksom på også at betale de pålagte inkassoomkostninger, hvis du har foretaget betalingen efter forfaldsdagen, og inddrivelsesprocessen er startet.

Har du foretaget betalingen til den oprindelige kreditor, bedes du sende en kvittering for betalingen til os.

Hvad hvis jeg ikke kan betale?

Vi vil gerne arbejde sammen med dig for at hjælpe dig med at afvikle din gæld. Vi tager hensyn til din økonomiske situation og opretter en overkommelig betalingsplan, der gør det muligt for dig at tilbagebetale din gæld og få kontrol over din økonomi. Hvis du har økonomiske vanskeligheder, findes der muligheder for gratis gældsrådgivning.

Hvis dette gælder for dig, er det eneste vi beder dig om, at du kontakter os for at informere os om din situation, så vi kan håndtere din sag på den bedst mulige måde.

Jeg er uenig i inkassokravet

Det er ikke min gæld

Hvis du har modtaget et inkassokrav, som du ikke mener tilhører dig, bedes du kontakte os, så vi får mulighed for at undersøge sagen nærmere.

 

 

Persondata og fuldmagter

Hvordan får jeg en fuldmagt?

Ønsker du at hjælpe nogen med deres inkassosag, har du brug for en fuldmagt. Dette er for at beskytte persondata for den person, der har gælden. Derfor bedes I udfylde en fuldmagtserklæring og sende den til os på mail. 

For at vi kan hjælpe dig bedst muligt, bedes du sende fuldmagtserklæringen til den afdeling/mailadresse hos os, som står angivet i inkassobrevet:

Jeg ønsker at betale på vegne af en anden, hvad gør jeg?

Hvis du ønsker at betale på vegne af en anden person, så download venligst denne fuldmagt og send den til os på mail.

Kan jeg oprette en afdragsordning på vegne af en anden?

Ønsker du at oprette en afdragsordning på vegne af en anden, bedes I begge udfylde en fuldmagtserklæring og sende ind til os pr. mail.

Download fuldmagt