Beskyt dig mod svindelopkald og falske beskeder 

Intrum vil aldrig bede dig om at dele personlige oplysninger som adgangskoder, betalingsoplysninger eller bekræftelseskoder via telefon, e-mail eller SMS. Hvis du modtager en sådan anmodning, skal du ikke svare. For at beskytte dig mod svindel kan du logge ind på Mit Intrum, hvor du kan se, om du har en sag hos os og foretage sikre betalinger.

Betalingsvilkår

En aftale om kortbetaling via vores selvbetjeningsportal eller en afdragsordning med tilbagevendende kortbetalinger er en gratis betalingsløsning.

Du har valgt at betale til Intrum

Sikker og nem betaling

For at beskytte dine kortoplysninger håndteres betalingen af Nets, som er en godkendt og certificeret betalingsformidler. Nets sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken Intrum eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.

Betalingsmuligheder

Hos Intrum kan du både betale med MobilePay, Dankort, VISA-Dankort, MasterCard, VISA eller VISA Electron. Der kan konkret forekomme begræsninger ved førnævnte betalingsmuligheder.

Ansvar

Du har ansvaret for, at betalingen er lovligt gennemført samt for rigtigheden af de indtastede oplysninger i forbindelse med betalingen.

Det er ligeledes dit ansvar, at oplysningerne om dit betalingskort opdateres ved udløb, spærring, bortkomst eller lignende. Idet der er tale om betaling af forfalden gæld, skal du være opmærksom på, at hvis betalingen ikke kan gennemføres på grund af disse forhold, kan der iværksættes inddrivelsesskridt efter gældende regler, som kan medføre yderligere omkostninger for dig.

Bekræftelse på indbetaling

Har du oprettet en afdragsordning med tilbagevendende kortbetalinger, vil du modtage en bekræftelse på din betaling via din e-mail. Engangsbetalinger kvitteres med transaktionsnummer i forbindelse med din indbetaling, og du vil herefter kunne logge ind på din sag og se aktuel status, når betalingen er modtaget fra banken og registreret på sagen.

Bemærk, at der kan gå en eller flere dage før betalingen er registreret hos os. Normalt er betalingen registret indenfor 5 dage.

Er du uening i indbetalingen?

Hvis du ønsker at afvise én - eller fremtidige betalinger, eller du har indsigelse imod en allerede gennemført betaling, skal du rette henvendelse til os på tlf. +45 3369 7000. I betalingstjenesteloven §§ 97-108 findes reglerne om hæftelse og ansvar for betalingen. Du har efter reglerne i betalingstjenesteloven desuden mulighed for at gøre indsigelse imod en gennemført betaling ved at rette henvendelse til din bank.

Opdatér dine oplysninger

Du opdaterer dine kortoplysninger ved at logge ind på vores selvbetjeningsportal - og du kan altid ringe til os, hvis du har brug for hjælp.

Behandling af persondata

For at gennemføre betalingen, behandler vi personoplysninger om dig.

Læs mere om hvordan vi behandler persondata

Har du brug for hjælp?

Har du spørgsmål til transaktionen efterfølgende, er du velkommen til at kontakte os.